آرزوهای نزدیک..

یک گفتگوی ساده..

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۳:۲۸ ب.ظ

با هزار امید رفت خواستگاری

رفتن با هم حرف بزنن

دخترخانم همون اول ازش پرسید

شما نماز اول وقت میخونید..؟!

پسره تعجب کرد!

*مگه قراره سپاه استخدام بشم؟؟!

یا مصاحبه حوزه ی علمیه س؟!!

مگه شما نکیر و منکری؟!

اصلا مگه خودت میخونی؟

** نه!

من نمیخونم ...

اما میخوام بدونم شما میخونی؟

*پس چرا از من میپرسی؟!! خوب خودتم که نمیخونی..!

 **یه بار دیگه میپرسم

شما نماز اول وقت میخونی؟

*حالا اول وقت که نه..

ولی گاه گداری نماز میخونم...

**شما از نظر اعتقادی مشکلی نداری که باید

حرف خدا رو گوش کنیم؟

*نه مشکلی نداریم ، فقط حالشو نداریم.....

**پس ببخشید خدا روزیتونو جای دیگه حواله بده

من جوابم منفیه

*ای بابا..

شما چرا به نماز من گیر دادی؟

از من عقل و شعور زندگی بخواه

نظم و ادب بخواه

پول بخواه..

علاقه بخواه

این سوالا چیه میپرسید؟

**من از شما

عشق و صفا و محبت میخوام

ولی رو شما نمیشه حساب کرد

کسی که خودشو مقید به نماز کرده باشه

معلومه آدم هوسرانی نیست

معلومه هوس خودشو به قد یه نماز اول وقت کشته

من تا نماز نخونی نمیتونم

دو زار بهت اطمینان کنم

حالا که خودتو مقید نکردی

پس از کجا بفهمم از روی هوس منو انتخاب نکردی؟

از کجا بفهمم پس فردا ازم خسته نمیشی؟

از کجا بفهمم بهم وفاداری؟

از کجا بفهمم میتونم رو محبتت حساب باز کنم؟ 

تو که به خدایی که این همه بهت محبت کرده بی اعتنایی

چه جوری من بهت اعتماد کنم که به من اعتنا میکنی..؟

آقا پسر جوابی نداشت..

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۲
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۱۱)

این سخنرانی هارو قبلا گوش داده بودم،اما با یاداوریش دوباره یه تلنگر دیگه بهم زدی....
من میگم اگه قرار باشه واسه مردم زندگی کنیم،هیچ وقت لذت زندگی که خودمون دوست داریم نمی چشیم و اون دنیا هم خدا میگه بورو از هرکسی که واسش کار کردی ثوابشو بگیر....
چقدر باید حقیر باشیم که توهرکاری باید حرف مردم واسمون رأس همه چی باشه...
ائمه ما واسه ستون دین جونشونو دادن اون وقت ما.......
خدایا صاحب این زمین رو برسون تا ..........................................
پاسخ:
الهی آمین ..
با سلام
همراه گرامی نظر من را یکبار دیگه مرور کن حرف من حرف شماست شاید هم بیان من ناقص بوده منظور من این نبود که ××چون از نماز چیزی نمی فهمیم پس...(جمله برای شماست)
فکر می کنم که ما اگر بتوانیم افراد را با راه درست و آگاه سازی کامل چرایی نماز بیدار کنیم(جمله من)
چطور برداشت شده؟؟؟
صحبت خدا فهمید یا نفهمید نیست چی و چجوری واجب کنه یا نه از کجای متن این برداشت را کردید یا اینکه فرمودید پیامبر هم متوجه نبودن...
دقتتان را بیشتر بفرمائید و متن را دوباره بخوانید و انتقاد پذیر باشید البته انتقادی هم نبوده دید دیگر از متن سخنرانی جناب پناهیان است همیشه این اختلاف دید است که سازنده است نه به به و چه چه در کل ممنون بابت اینکه نظرات را پیگیری می کنید و پاسخ می دهید .به افسوس و دعای آخر متن نظر قبلی توجه کن.
پاسخ:
یا علی
سلام

مطلبت قشنگ بود ولی اینا دیگه این روزا تو رویا هم جایی نداره چه برسه واقعیت

خیلی پسرا هستن که به نماز اول وقت اهمیت میدن ولی از نظر مالی حتی میشه گفت متوسطن ولی دخترا راحت به ظاهرشون و داراییشون نگاه میکنن و میگن نه ...

سخنرانی های استاد رائفی ور رو رفتی دنبالش ؟؟
با سلام
خیلی از ما ها که نماز می خونیم واقعاً چقدر به تعهدمان عمل می کنیم؟؟؟
اونایی که سر امام عشق را بریدند که بودند نماز خوان یا بی نماز؟
اونایی که به خاطر مادیات و شهوات امام عصر خودشون را در حال نماز در محراب به شهادت رساندند که بودندنماز خوان یا بی نماز؟
من خیلی کوچک هستم ولی فکر می کنم که ما اگر بتوانیم افراد را با راه درست و آگاه سازی کامل چرایی نماز بیدار کنیم کار بزرگی کردیم نه رد کردن انسانی که شاید به واسطه خیر بیشتر یا محبت به مادر و پدر یا... در نزد خداوند از من نماز خوان جایگاه بهتری داشته باشد .حاج منصور می گه اینکه من گنه کار را ببخشی و بهشتم ببری خدایی نه اونکه اونی که خوبه (البته حرفش حرف دله و قبل و بعدش حتماً نکته ای رو توضیح داده) راستی اگر گل پسر داستان تعهدی نداشت دروغی می گفت و شاید بله می شنید زاویه ای که هیچ کس شاید به آن نگاه نکرد صداقت داشتی پسر ....ای کاش ما هم صادق بودیم .
و ای کاش نمازم را سر وقت بخوانم و درست بخوانم و به تعهدات دیگرم هم پایبند باشم و حق مردم را ضایع ننمایم که خداوند بزرگ و کریم و داور است.
پاسخ:
ممنون از نظرتون
سلام دوستم.
دیشب مشهد بارونی بود. یه بارون تند و ریز شاعرانه!
رفتم حرم.
شب بود و... حرم پر نور و ... بارون مهربون...
نمیگم جات خالی چون :
زیارتم تموم و عشق بازی زیر بارون و رو به گنبد تموم و...
داشتم میرفتم که یه هو امام باران دم باران خوی باران مهر یادت و به خاطرم آورد...
پس جات خالی نبود!
خیلی قشنگ بود
اما تو این دوره زمونه کسی به فکر این چیزا نیس!!!!
پاسخ:
زندگیمونو خراب کردیم به خاطر بقیه..
چقدر خوب این موضوع پردازش شده بود... کسی که به خدا تعهدی نداره هیچ جوری نمیششه رو حرفش حساب بازکرد...
رها جون به ما سر نمی زنی...
پاسخ:
چشم.. الان مزاحمتون میشیم.
اوووووووووووووووووووووووووو ه
بابا ایول سوال ایول جوااااااااااب !!!
خیلی قشنگ بود!!!
پاسخ:
جلسه ی خواستگاری به این میگن..!
سلام
ممنون از وبلگ قشنگت خیلی تو فکر رفتم منو یاد عزیز ترین کسم انداختی ممنون
مرسی
پاسخ:
خدا عزیز ترین کستونو زیر سایه خدا براتون نگه داره..
tarze fekro dari
پاسخ:
بله...
خیلی قشنگ بود خیلی
راستی سلام
از مطلبتون خیلی خوشم اومد
به منم سر بزنید
فعلا
بای تا های
پاسخ:
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی