آرزوهای نزدیک..

یک راه میان بر..!

چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۳۵ ب.ظ

آیت الله بهاء الدینی:

«در ماه مبارک رمضان، علاوه بر کارهای روزانه، گاهی ساعتی نزد مادرم می ماندم و پس از صرف افطار به ادامه درس و بحث و مطالعه می پرداختم.

شبی دیر وقت به خانه برگشتم، به طوری که یک ساعت بیشتر به اذان صبح نمانده بود! هنگامی که وارد خانه شدم، مادرم را چنان ناراحت و آشفته خاطر دیدم که ناگهان به سوی من آمد و گفت: چرا این قدر دیر کردی؟! از ناراحتی و نگرانی تا الان نخوابیده ام.

و بنده با غرور جوانی ای که داشتم، به جای اظهار محبت و عذرخواهی از ایشان گفتم: بی خود نخوابیده اید، می خواستید بخوابید.

اما چندی نگذشت که چوب این برخورد غلط را خوردم. هر چند آن شب در پی کار خوب و پسندیده بودم، ولی به خاطر پایمال کردن حقوق دیگران و اذیت پدر و مادر تنبیه شدم.»

فرزند گرامی آیت الله کوهستانی، درباره احترام به پدر از دیدگاه والد مکرم خود چنین حکایت می کند:

روزی در حیاط منزل مشغول انجام کاری بودم، آقا چند بار مرا صدا کرد، ولی من چون نشنیده بودم متوجه خطاب ایشان نشدم.

برای مرتبه آخر که مقداری بلندتر مرا مورد خطاب قرار داد صدای مبارک ایشان را شنیدم و بلافاصله به محضرشان رسیدم، با ناراحتی فرمود:

«چرا جواب ندادی؟»

عرض کردم: صدای شما را نشنیدم، اگر کوتاهی کردم حاضرم مؤاخذه شوم.

فرمود:

«من که تو را بخشیدم ولی از اثرش می ترسم.»..

کتاب بر قله پارسایی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۳۰
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۲)

و براستی چه زیباست که حضرت صادق علیه السلام فرمود:
گناه بسیار سریع اثر خود را می گذارد مانند کشیده شدن کارد بر روی گوشت..
بیخود نیست که انقد زخمی و داغونیم..
دعا واسه عمو یادت نره رها جان..
سلام دوست عزیزم. از نوشته‌هات خوشم اومد. چندتا پست آخرت رو خوندم. مطالب آموزنده و همینطور جالبی میذاری ممنون
نمیدونم توجه کردی یا نه ولی احترام به پدر و مادر یه کمی سخته! یعنی منظورم این نیست که بهشون بی احترامی کنیم اما خیلی خیلی باید حواسمون جمع باشه که از گل نازک‌تر هم نگیم و این یکمی سخته مخصوصا مواقعی که عصبانی هستی. بخاطر همینم زندگی خیلی از ماها با مشکل مواجهه چون اینجور مسائل رو رعایت نمیکنیم.
پاسخ:
به خاطره همینه که میشه یه راه میان بر..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی