آرزوهای نزدیک..

پست امروز

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۴۵ ب.ظ
صحبت های آقای پناهیان.

نظر؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۶
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۱۱)

۱۸ دی ۹۱ ، ۱۰:۲۸ دیده بان
سلام. از این پستتون مدتی گذشته . اما یه سوال ازتون داشتم. آقای پناهیان توی سخنرانی ای که پیش آقای خامنه ای داشتند ٬ یک نکته ای گفتند. مضمون گفتارشون این بود که با توجه به ما وقع این ایام و دوران ٬ با یک حساب سر انگشتی و کشیدن نمودار می توانیم روز و تاریخ و سال ظهور حضرت حجت رو مشخص کنیم. این حرف رو خیلی جاها خوندم و حرفی نزدم اما چون به نظرم رسید که شما اهل مطالعه هستید اینجا مطرح میکنم. آیا نه اینکه این خلاف نص روایات ما در ارتباط با پیش بینی زمان ظهوره؟ در کنار این البته این سوال هم برای من مطرحه که چرا آقای خامنه ای در قبال این حرف هیچ اصلاحی انجام ندادند یا حرفی نزدند. به هر حال این حرفی بود که در مجلس خودشون مطرح می شد نه یک هیأت مذهبی معمول.
حالا این یک نمونه از صحبتای ایشونه. در باره همین حرف هم چندین جا چندین دفاعیه خوندم اما چیزی جز طرفداری کورورانه و توجیه بی دلیل نبود.
یا علی
پاسخ:
من هرچیزی که شنیدم درباره ی نزدیکی ظهور بود نه تعیین زمان و ساعت!
متوجه منظورتون نشدم
پاسخ:
یکی بهتون راه درست رو معرفی میکنه و شما تو اینکه تو راه درست هستید شک میکنید؟ خوب بعدش؟ بعدش چی کار میکنید؟ فقط شک میکنید؟ همین؟ دنبال یقین نمیرید؟
کلا سه شنبه ها 2تا4به یادتم
اگه گفتی چرا؟؟؟!
چون تو کلاس عمومی اخلاق فتوکپیت هست
البته یکم ریزتره ولی خدایی خیلی شبیهته
تازه... حافظ قرآنه...
پاسخ:
توفیق اجباریه دیگه!!
نسبت به اینکه راه رو درست داری می ری یا نه (با خودم می گم اگه این راه درست نبود چی ) و این شک آزارم می ده ولی نمی تونم منکرش بشم یا خودم رو گول بزنم
پاسخ:
یا فقط صرفا شکه؟
آقای پناهیان همیشه به ما کمک می کنن تا یه خورده به فکر فرو بریم


و...
پاسخ:
فکر بدون نتیجه فایده ای نداره..
سلام
صحبت هاشون جوری که آدمو به فکر فرو می بره
یه حسه شک به آدم دست می ده
پاسخ:
شک نسبت به چی؟
بلندترین شب سال هم خورشید را ملاقات خواهد کرد و این یعنی
بوسه گرم خداوند بر صورت زندگی وقتی همه چیز یخ می زند.
یلدا مبارک
پاسخ:
مبارک
به نظرم حرفاش برا اونایی خوبه که میخوان به یه چیزی برسن و دنبال راه میگردن برا اوناییم که کلا هنوز حسین نگفته و هنوز نفهمیدن که حسین کی بود و چی کار کرد خب سخنرانی میکنه دیگه یه سری افرادم که کلا میگن چرت میگه اما به نظر من حرفاش درسته فقط باید عمل کن باشیم
انشالا
دارم آبستن می شوم رها...!
کلمات شبیخون می زنند و من دارم پر می شوم از کلمه...
دارم آبستن جملات می شوم...
و همین روزها
و شاید کمی دیرتر
مثلا دیر به اندازه ی چشیدن یک کنکور
یا دیر به قدر مزه مزه کردن امتحانات
بلاخره روزی نوزاد وبلاگ نامم متولد خواهد شد...
فقط هراسناکم که تا آن زمان
تهی شوم از هجوم بی رحم کلمات...
همیشه همین بوده:
وقتی نمی نویسی
پر می شوی از نهاد و مفعول و متمم و صفت و فعل...
اما تا می آیی که جملات دوست داشتنی ات را
روحت را
ذره ذره ی وجودت را
در گهواره ی کاغذ تاب دهی
به ناگاه
سقط می کنی
فرزند دلبندت را...
و من به انداز ه ی سنم
و یا بیشتر
عزادار فرزندانم شدم
که نیامده
مردند...
.
.
.
زمستان
پاییز مشهد را تسخیر کرده
و سرما بلاخره فاتح شد...
اتاق من: قطب جنوب...
روحم
دستانم
قلبم
اندیشه ام
یخ زده...
و کلمات...
این دوستان دیرپای من...
هم چنان شبیخون می زنند...
دارم بی قرار می شوم از درد زاییدن...
باید متولد کنم فرزندانم را...
باور کن مادر شده ام رها!
بی تاب کودکانم...
کودکانی که نمی فهمند مادرشان سه شنبه امتحان ثقیل سبک شناسی دارد
و باید لختی رهایش کنند... و نمی کنند...
و نمی دانم می فهمی درد زایش را...؟!
درد زاییدن کودکان زمستانی ام را...؟!
.
.
.
باید پی اجاق شقایق سهراب بگردم...
باید کودکانم را از این سرمای ناجوانمرد حفظ کنم...
نکند یخ بزنند؟!........
پاسخ:
مبارکه..
سلام
پاسخ:
و علیکم السلام
عالی بود... و لازم به تامل.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی