آرزوهای نزدیک..

مشق امشب من

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۵۹ ب.ظ
برای تشخیص اینکه بدونی کاری که انجام میدی

خالصانه فقط واسه خداست

یا اینکه ریا توش قاطیه

چند تا راه وجود داره:

۱. نگا کن ببین انصافا اگه اون کارو یکی دیگه انجام بده

تو ناراحت میشی؟مثلا یه جایی یه مسئولیتی داری

 که خیلی دوسش داری و کلی هم اون کار بهت اعتبار داده

حالا میان یکی دیگه رو به جای تو میذارن

اگه بدونی اون فرد دیگه همون کار شما رو انجام میده

یا حتی بهتر از تو

چه حالی میشی؟

۲. یا اینکه اگه یه کاری رو انجام بدی

ولی به اسم یکی دیگه تموم بشه ناراحت میشی؟

حتما داستان بهلول رو شنیدید که رسید به جایی دید دارن

مسجد میسازن بهلول پرسید دارید چی کار میکنید؟

 گفتن مسجد میسازیم! پرسید برای چی؟

گفتن خوب معلومه واسه رضایت خدا!

شبونه رفت تابلو سر در مسجدو عوض کرد و جاش زد مسجد بهلول!

فرداش ریختن حسابی بهلولو کتک زدن که واسه چی کار دیگرانو

به اسم خودت تموم میکنی؟

بهلول گفت مگه واسه خدا نساخته بودید؟

پس چه فرقی میکنه اسم کی بالای مسجد باشه!

۳. یه راه دیگه اینه که دقت کن ببین

 اگه هیچ کس متوجه کار شما نشه چه حالی میشی؟

تا حالا شده برای یکی از دوستات یا نزدیکانت یه کاری رو انجام بدی بعدش

برگردی به طرف مقابلت بگی یه دستت درد نکنه هم به آدم نمیگی!!

اصلا انگار نه انگار ...!

یا مثلا این بود جواب زحمت من؟

یا درس میخونی انتظار پاداش داشته باشی

یا یه کار مهم انجام میدی انتظار تشویق و تکریم داری!

و یا هزار مثال دیگه ..

رها جان

همون موقع خیالت راحت باشه که اون کارت خالصانه واسه خدا نبوده

که اگه بود از دیگران انتظار تشکر نداشتی!

.......

* اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

.......

* یه پیرمرد با معرفت روستایی در این حوالی

که از اقوام هم بودن

امشب شب اول قبرشونه .

وقتی شنیدم که از زمان مرگش خبر داده

و لحظه ی آخر با خدافظی از این دنیا رفته

با خودم گفتم کاش به عیادتش رفته بودم..

خداوند روحشونو قرین رحمت کنه

لطف میکنید اگه یه فاتحه بفرستید

و یا یه نماز شب اول قبر مهمونشون کنید.

یا علی (علیه السلام)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۱
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۷)

یه وقتایی به تک تک کارایی که تا این لحظه کردم شک میکنم...
خدایا تنهام نذار در این عصر یخ زده...
پاسخ:
یا مبدل السیئات الی الحسنات..
۲۲ آذر ۹۱ ، ۱۲:۰۳ خاله سارا
سلام
خدا رحمتشون کنه
حرفهایی که زدین جای فکر داره
موفق باشین
پاسخ:
ممنون
خدامارابه خودمان واگذارنکند
الهی اعوذ بک من نفسی...
دیشب خواب دیدم یه خواب عجیب ولی واقعی خواب دیدم مردم ولی هنوز با ادمای این دنیایی در ارتباطم

داداشم داشت بالا سرم قران میخوند یه دفه بهش گفتم محسن منو تنها نذاری ها دست خالی نذاری منو بعد تو خواب یادم اومد هرکی برای مرده یه حمد و سوره بخونه براش تبدیل به نور میشه اون نور رو دیدم از یه سری کو ها هم داشتم عبور میکردم اما انگار یه دفه برگشتم اول خط یاد نکیر و منکر افتادم خیلی ترسیدم گفتم من اگه همه مراحلم طی کنم از اونا میترسم با همین ترس از خواب پریدم نزدیک اذان صبح بود
پاسخ:
تلنگر از این واضح تر؟!
خدا رحمت کند...اسمشون چی بود؟
پاسخ:
فامیلیشون (علمی) بود
1) اگه فقط در حد من باشه ناراحت میشم مگر اینکه یا ویژگی خاصی داشته باشه یا از من بهتر عمل کنه
2) بارها این اتفاق افتاده ولی اهمیت ندادم
3) اول باید دقیق فهمید منظور چی هست بعد دقیق پاسخ داد
انشالله خدا بیامرزه همه مسلمونها رو
جاتون سبز تازه از زیارت ضریح آقا اباعبدالله الحسین (ع) برگشتیم و بخاطر این فرصت که خدا و آقا (ع) در اختیار ایرانیها گذاشتن شکرگذاری کردیم.
خدا هممون رو حفظ کنه.
ممنون
تذکر به جایی بود
پاسخ:
دنیا منظمه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی