آرزوهای نزدیک..

عبدالله 3

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم.


سرمونو میگیریم رو به آسمون ....یا میذاریم زیر چونه...با یه حالتی سرو تکون میدیم

لب و لوچه رو کج و کوله میکنیم بعدشم میگیم

هی خداااا... شکرت.....شکرررر...

...


این شکر کردن بخوره تو سرمون!

والا...



آخه این چه وضعه شکر کردنه؟

قبول کردم عبدم؟ قبول کردم که هیچی نیستم

قبول کردم باید عبد کی باشم؟

حالا میخوام شکر کنم چرا اینجوری آخه؟

با کنایه با خدا حرف میزنیم؟

میخوایم بگیم درسته که خدای منی

منم بنده تم...

ولی ..

یه خدای ضعیف و ناتوان و بخیل...!یا شایدم زورگو و مغرور!

چون من هی ازت درخواست میکنم هی دعا میکنم ولی برآورده نمیشه

پس یا نمیتونی خواستمو برآورده کنی یا اصلا در توانت نیست

یا در توانته ولی بخل داری و نمیخوای برآورده ش کنی!

وقتی این حرفا به نوشتن دربیاد خیلی آدم خجالت میکشه! لبمونو گاز میگیریم و میگیم استغفرلله..

نعوذ بالله...

اما این جوری شکر کردن همین معنی رو میده ...بیخودی خودمونو گول نزنیم!

سرخدا منت میذاریم با این نحوه شکر کردن؟

مثل اینکه یه نفر یه چیزی بهت میده، خیلی خوشت نمیاد

با اکراه قبول میکنی! قیافتو یه جوری میکنی و تشکر میکنی و میگی حالا دستت درد نکنه دیگه...چی کار کنیم......یا میگی این بود جواب این همه محبت من...باشه...باشه....دستت درد نکنه..........


اون آدم ممکنه بخیل باشه،ناتوان باشه یا ضعیف باشه اما خدا...........


هو الله الذی لا اله الا هو الرحمن ، الرحیم ، الملک ، القدوس ، السلام ، المؤمن ، المهیمن ، العزیز ، الجبار ، المتکبر ، الخالق ، البارئ ، المصور ، الغفار ، القهار ، الوهاب ، الرزاق ، الفتاح ، العلیم ، القابض ، الباسط ، الخافض ، الرافع ، المعز ، المزل ، السمیع، البصیر، الحکم ، العدل ، اللطیف ، الخبیر، الحلیم ، العظیم ، الغفور ، الشکور ، العلی ، الکبیر ، الحفیظ ، المقیت ، الحسیب ، الجلیل ، الکریم ، الرقیب ، المجیب ، الواسع ، الحکیم ، الودود ، المجید ، الباعث ، الشهید ، الحق ، الوکیل ، القوی ، المتین ، الولی ، الحمید ، المحصی ، المبدی ، المعید ، المحی ، الممیت ، الحی ، القیوم ، الواجد ، الماجد ، الواحد، الصمد ، القادر، المقتدر، المقدم ، المؤخر، الاول ، الاخر ، الظاهر ، الباطن ، الوالی ، المتعالی ، البر ، التواب ، المنتقم ، العفو ، الرؤف ، مالک الملک ، ذوالجلال و الاکرام ، المقسط ، الجامع ، الغنی ، المغنی ، المانع ، الضار ، النافع ، النور ، الهادی ، البدیع ، الباقی ، الوارث ، الرشید ، الصبور .........


این خدا رو قراره شکر کنیم ما...........

حق شکر کردن این خدا چیه؟چه جوریه.....؟


حالا نه اینکه همین شکر کردن های ناقصمون رو هم بذاریم کنارا!

کلا مثل ...مثل....... !هیچ موجودی رو پیدا نکردم نام ببرم که شکر خدا نکنه ! که بگم مثل اون بشیم!

پس اینجوری بگم بهتره

نه اینکه شکر کردنو بذاریم کنار واز تمام حیوانات و تمام موجودات عالم پست تر بشیما!

شکر کن

اما درست! با شور ...با اشتیاق....با شعف....درسته که خیلی چیزای خوب داریم برای شکر کردن ولی نمیبینیمشون....اما شکر نعمتت نعمتت افزون کند......برای چیزای که داشتیم مگه درست شکر کردیم که انتظار بیشترشو داریم؟؟ برای عقلمون؟ برای فهم؟ برای درک؟ برای جسمممون؟ تک تک اعضای بدن؟ برای نمازای ناقص؟ برای روزه ها..برای پدر مادر..برای خانواده......برای نون شب...برای توانمون ... برای هزاران هزار چیز دیگه؟

حالا این همه نعمت

میخوای بگی اما من بدبخت عالمم؟ هیچی ندارم که بخوام بخاطرش خدا رو درست و حسابی شکر کنم؟

همین که میگی هیچی ندارم خداییش خیلی نامردی!خیلی بی انصافی! خیلی .....

عیبی نداره! باشه اصلا تو بدبخت عالم، هیچ کدوم! از نعمتایی که دیگران دارن تو نداری، نعمت وجود و زنده بودن رو هم که بیخیال!!

اما بیا همین نداریتو شکر کن......بدبختیتو شکر کن....ببین معجزه میشه یانه؟حالا جان من فردا نیای بگی من شکر کردم پس کووو معجزه ها!


خدایا من حال ندارم و بلد نیستم توضیح بدم! خودت یه معجزه کن آبروی ما نره!! :)




 

..................................................................

 *امام حسن مجتبی علیه السلام:

از علائم پستى شخص، شکر نکردن از ولى نعمت است .(بحارالانوار: 75/ 105)


* میلاد کریم اهل بیت (علیه السلام ) مبارک........... :)


* الحمدلله علی کل حال..

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۱
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۱۲)

۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۲۲ خاک پای شهدا
بسم الله الکریم

احسنتم...

 تبارک الله...

حظ بردم...

کاش از این لفظ الحمدلله درست استفاده کنیم

خیلیامون عادت کردیم وقتی می خوایم از یه مشکل صحبت کنیم اولش میگیم

الحمدلله که مثلا فلان مشکلم داریم و...

اللهم انطقنی بالهدی والهمنی التقوا... 

التماس دعای فرج.یاعلی علیه السلام
پاسخ:

 آدم  به ضبط صوت که آفرین نمیگه!

 

دست کسایی که این چیزا رو به ما یاد دادن درد نکنه :)

بعضی از شکر کردنا از کفر کردن هم بدتره
انگار ما بدهکار خداییم
خجالتم نمی کشیم تا تنها میشیم تا کارمون گره می خوره
زود رو به آسمون می گیم آخه خدا این رسمشه مگه من چی کردم و...
پاسخ:
 و خدا چقدر صبوری میکنه....
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۴ اینجا کربلا
سلام خسته نباشید 
وبلاگ بی نظیری دارید 
خوشحال میشوم به وبلاگ منم سر بزنید 
یاعلی
پاسخ:
سلام.
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۵ سید سعید باباییان

***سلام همسنگری...
از بنده ی کمترین قبول کن...
با چهار تا پست بروز شده...
این بار هم با احترام منتظرم...***

+ یازهرا(سلام الله علیها) 
پاسخ:

 سلام

داستانی که گذاشته بودید میذارم اینجا تا دیگران هم استفاده کنند.

مرد فقیرى بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست می‌کرد و او آنرا به تنها بقالى روستا مى‌فروخت. آن زن روستایی کره‌ها را به صورت دایره‌های یک کیلویى مى ساخت و همسرش در ازای فروش آنها مایحتاج خانه را از همان بقالی مى‌خرید. روزى مرد بقال به وزن کره‌ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند. هنگامى که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره‌ها ۹۰۰ گرم است.
او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره‌ها را به عنوان یک کیلویی به من مى‌فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است.
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت: راستش ما ترازویی نداریم که کره‌ها رو وزن کنیم ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم .
یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه می‌گیرند.

سلام

بعنوان مخاطب این وبلاگ انتظارت ازمون چیه؟

میخوام بدونم چرا این مطالب رو مینویسی و از بابت نوشتن این مطالب چه انگیزه ای داری؟

من خواننده این وبلاگم و میخوام بدونم الان شما میخوای چه تاثیری داشته باشه روی شخصی مثل من؟ یعنی انتظارت چیه؟

البته مطالبت که خیلی خوبه اما دلیل نوشتن همچین مطالبی به این شیوه توی این زمان خلاصه میخوام بدونم واقعا دنبال چی هستی؟

پاسخ:

 سلام

1. خودم یادم بمونه  و تذکری باشه برای خودم .

2. همیشه از بچگی عادت داشتم چیزای خوبی رو که میشنیدم به دیگران هم انتقال بدم.

عاشقانه این کارو دوست داشتم و دارم.

و الان دیگه از حد علاقه گذشته و نوعی احساس وظیفه میکنم برای گفتنشون.

 

 

چقد غر میزنی!ازین گوشت تلخا باید باشی!وبلاگت پره نالست!
پاسخ:

سلام

 1.فضای مجازی یک سری بدی ها داره

و یک سری خوبی ها

یکی از خوبی های فضای مجازی اینه که هیچ اجباری برای موندن تو یه مکان نیست.

 

2. اگر ناله میبینید ناله های از دست نفس سرکشه.

نفسی که قرار بود و قرار هست عبد الله بشه اما.........عبد شیطان و نفس شد.

حالا داره ناله میکنه...

و البته چون ناامیدی از شیطانه،امید داره که به سرمنزل اصلی برسه . انشاالله.حتی اگه هزار بار به زمین بخوره.

 

3.  آدم تشنه همیشه اشتیاق به آب داره حتی اگه غافل باشه از تشنگیش ، اما بازم یه خلأ یی رو احساس میکنه و احساس راحتی نمیکنه.

روایت داریم که شیعه تا وقتی امامش نیاد حزن و اندوه داره.

 

4. شما مطمئنا به کسی که تووبلاگش جوک مینویسه  این حرفو نمیزنید.

منم میتونم این کارو انجام بدم و اینجا رو پر کنم از چرت و پرت های روزمره و جوک و مسخره بازی

اتفاقا استعدادش رو هم دارم!!

اما فکرمیکنم به اندازه ی کافی وقتمونو برای این چرت و پرت ها هدر میدیم پس دیگه نیازی نیست اینجا بهش پرداخته بشه!

 

5. ممنون که نظر دادید.

سلام دوست عزیز.ممنون از پستهایی که میزاری ،انشالله که تا عمر از دستمون نرفته به خودمون بیایم!میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) تبریک میگم.عیدتون مبارک.
پاسخ:

سلام عزیزم

انشاالله..

عید شما هم مبارک

۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۶ عبد عاصی امیدوار
عیدت مبارک
:)
این لبخدم برای افکاری که داشتم هست
نمیدونم خوندی یا نه
پستای الحمدلله رو

پاسخ:

  عید شما هم مبارک

یه چیزایی یادمه

ولی نه کامل

دوباره میخونم.

heloo!

I very very khafe az picture under your text!

this abdollah text very very good...very very nice...!

van. to .tery .for...tashakkor...tashakkor!

i can not bishtar az this spik english!

he he he he!

پاسخ:

خدا نکشتت دختر

کلی خندیدم :-)

 

خعلی باحال بود.

 

۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۱ بے بازگشتــــ ...
خودم دیگه خسته شدم از این شکر کردن های آبکی، که هیچ کدوم از ته دلم نیس، دیگر چه برسد به خدا ...
پاسخ:

خدا که خسته نمیشه!

خدا دلش میسوزه..

از اینکه به زمین چسبیدیم دلش میسوزه..

از اینکه راهو غلط بریم دلش میسوزه..

خدا ته ته با معرفتای عالمه..

با اینکه این روزا به شدت ازش خجالت میکشم و همش نگاهمو از نگاش میدزدم اما با این حال میدونم که چقد با معرفته..

پست عااااااااالی بود , همه جوووره .

خدایا شکرت از تهه دل :)
پاسخ:
الحمدلله علی کل حال..
حرف شما حقه مثل خدا که  خودش حقه.
:)
پاسخ:
قیاس مع الفارق میکنید؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی