آرزوهای نزدیک..

چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم..

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم..

 

و اما..

فاطمیه ی امسال هم گذشت..

این چند وقته چند بار مجلس عزاداری رفتی؟

چند تا سخنرانی گوش دادی؟

چقدر از فاطمه .سلام الله علیها. شنیدی؟

یا اصلا اگه مجلس روضه نرفتی

چقدر فکر کردی به این مصیبت اعظم..؟

انشاالله هرچی بوده

هرچقدر هم کم

خدا به لطف و کرم خودش قبول کنه..

اما..

اما ....

چی یاد گرفتی؟

اگه بگی هیچی

واویلاس..

شوخی که نیست..

مگه ماچقد عمر داریم؟

تو این عمر کم چقدر وقت یاد گرفتن داریم؟

طرفو میبینی

بهش میگی خوب چی کارا میکنی؟

میگه هیچی

میرم کلاس عروسک سازی با پولیش خرس درست میکنم!

میگم خوب؟

میگه هیچی دیگه

همین!

حالا بماند که سالهایی از عمر ما هم صرف همین خرس و گربه درست کردن شد!

بقیه شم خواب بودم!

بماند..

بعد کلی صحبت میپرسی مرجع تقلیدت کیه؟

میگه مگه من میمونم؟!!

خودم قرآن میخونم میفهمم!

یا للعجب..

میگم چرا میری کلاس عروسک سازی؟

چرا خودت نمیری تو خونه بشینی بدون اینکه چیزی یاد گرفته باشی

بشینی عروسک درست کنی؟

میگه خوب بلد نیستم که!

میگم بلا نسبت مگه میمونی

میری سر کلاس میشنی مربی هرکاری میکنه

تو هم انجام میدی؟

تو یه خرس عروسکی نمیتونی درست کنی

عروسکی که اگه بری سرکلاس نهایتا 2 روزه یادش میگیری!

حالا میخوای بری حکمی که مجتهد تمام عمرشو گذاشته تونسته دربیاره

خودت دریافت کنی؟

عجب...

چی بگه آدم آخه؟

 

 انصافا ینی عمر ما انقد طولانیه که وقت داشته باشیم توش همه کار انجام بدیم؟!

این همه کار واجب رو رها کردیم چسبیدیم به کارای مستحب!

مستحب منظورم کارای عبادی نیستا!

هرچند اونارم شامل میشه

منظورم همین کارای بیخود و بیجهت و غیر ضروریه

مث این میمونه که مثلا 2 روز بری مشهد

بعد یه روز  از وقتتو کامل بذاری واسه اینکه

یه هتل خوب پیدا کنی

بعد یه روز دیگه ش رو هم صرف خرید کنی!

همین!

بعدشم برگردی!

انصافا بهمون نمیخندن؟

کاش فقط میخندیدن..!

..

حالا اینا مثالای ساده بود

خودت تو زندگیت نگاه کن ببین

چقد کار غیر ضروری داری انجام میدی؟

حالا حساب کن چقد از عمرتو صرف کردی ضروریات دین رو یاد گرفتی؟

همونایی که اون دنیا ازش سوال میشه

همونایی که اگه بلد نباشی کل زندگیت رو حبابه!

آخه آدم میسوزه وقتی میره مسجد میبینه

طرف میاد نماز جماعت

اما هنوز نمیدونه مثلا میخواد بره سجده

کدوم یکی از اعضا باید رو زمین باشه؟

هرچی اومد رو زمین خوش اومد

هرچی نیومد که نیومد دیگه!

نمیدونه ذکر گفتن تو حرکت باعث بطلان نمازه!

سمع الله لمن حمده رو از موقع بلند شدن از روکوع میگه تااا بره تو سجده!

اینا دیگه ظواهره نمازه

و یاد گرفتنش جزء واجباته!

اون یکی که تحصیل کرده ست! با کلی کلاس و پز

میگه من روزه بودم(روزه ی واجب)

آب دهنمو قورت دادم

فکر کردم روزم باطل شد دیگه

رفتم غذا خوردم!!

 

حالا اینا رو میخونی نگی خوب اینا رو که من بلدم

پس بیخیال!

نه

اینا مثالای ساده ش بود

اگه بخوام مثال از همه چیز و همه نوع بزنم که باید چند ساعت پای کامپیوتر بشینی!که نمیشینی!

خلاصه ی کلام اینکه ..

آقا جون

چند چندیم؟!

 

به خدا آدم خجالت میکشه

میره مجلس عزای حضرت زهرا.سلام الله علیها.

میشنوه ام ابیها واسه امامشون چه کار ها انجام دادن...

بعد با خودش مقایسه میکنه

که خوب حالا، من که واسه خانم زهرا .س.گریه میکنم

و به لطف خدا دوسشون دارم

 من واسه امامم چی کار کردم..؟

 

فکر کردم خدا و امام کارشون لنگ من مونده

که کی آدم میشم

برم کارشون رو انجام بدم!؟

اوووه

خدا انقد بنده ی خوب داره

که نیازی به من نیست

اراده کنه زمین رو پر  از بنده ی خوب میکنه

اونوقت بدبختیش واسه من میمونه

که جا موندم..

باید التماس خدا رو بکنم که اجازه بده

 به اندازه ی یه سر سوزن گرد و غبار

 از زیر پای سرباز امام زمان جمع کنم..

آدمی که کل وقتشو یا بیشتروقتشو صرف چیزای بیخود کرده

آدمی که هنوز هیچی از دین نمیدونه و نمیخواد هم بدونه چه جوری میتونه

 به امامش خدمت کنه؟

.

.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا..

 

.

.

.

...............

* عوض شدن لحن کلام ما رو  به بزرگی خودتون ببخشید.

یه بار اون شکلی، نوشتنم میاد

یه بارم این شکلی

دست خودم نیست!

...

* جان هرکسی دوس دارید

با خودتون نگید این دختره فکر کرده خودش خیلی بارشه که این حرفا رو به ما میزنه

اساتید چند ساله این حرفا رو به ما گفتن

ما هم به شما میگیم

بلکه  باعث بشه خودمونم خجالت بکشیم!یه حرکتی نشون بدیم!

باشد که رستگار شویم..

...

* والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۶
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۶)

سلام.
ممنون از تلنگرت...
راستش این حرفارو امروز با یه سری کلمه های دیکگه از یاستادم شنیدم و داشتم به حرفاش فکر میکردم..
که حرفای توهم شد یه تلنگر دیگه...
دیشب هم خواب های خاص و با مفهومی دیدم...
خدا کلی تلنگر بهم در طول یک روز زد بلکه آدم بشم و یه تکونی به خودم بدم....
همش دارم از ظهر تاحالا از خودم میپرسم : تو این مدت عمری که داشتی چه کردی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:

سلام

الحمدلله رب العالمین..

۲۸ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۰۳ مشق های ادم شدن

علیکم السلام و تمام خیرها!

خوبی رفیق؟

برای اون آدرس ممنونم. شنیده بودم اسم حوزه دانشجویی رو.

 ولی

 تا دوست چه خواهد و میلش به چه باشد.....

حکایت این درس خوندن ما بشین تا نوبتت بشه ست... :) راضی ایم.

پاسخ:

سلام و نور

 

الحمدلله..

سلام
باشد که به عنایت خودشان رستگار شویم...

پاسخ:

علیکم السلام

از تو حرکت.. از من برکت...

 

سلام......عجب منبر طوفانییییییییییی بود ..فیض رسید..
پاسخ:

سلامن علیکم

چقدر زود دیر میشود...

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا..

فاطمیه از محرم بیشتر جلوه کند
.
بر جهان تاثیر دارم قدرتم زهرایی است
.
من حسینی بودنم را خرج مادر میکنم
.
شاهدم باشد خود او ، هیئتم زهرایی است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی