آرزوهای نزدیک..

پای صحبت بزرگان

چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲ ب.ظ
این نوشته تکمیل کننده تست خودشناسی هست که تو پست قبلی گذاشتم.

یکی از یاران امام می گوید: حضرت امام خیلی به نماز اهمیت می دادند. خیلی سفارش نماز را می کردند. همیشه می گفتند: «همین که شما می گویید اول این کار را بکنم بعد نماز بخوانم، این خلاف است؛ نگویید این حرف را، به نمازتان اهمیت دهید، اول نماز».

آیت الله بهجت می‌فرمودند: بعضی از علما با سفارش به نماز اول وقت و یا نماز شب، زندگی آیندۀ فرزندانشان را تأمین کردند.

آقای مصباح می گوید: آیت الله بهجت از مرحوم آقای قاضی (ره) نقل می کردند که ایشان می فرمود:

« اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند! و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد. »

خانم صدیقه مصطفوی می گوید: روزهایی را به یاد دارم که ما بیشتر، از ظاهر و حالت چهره پزشکان مطالب را دریافت می کردیم و کمتر جرئت پرسیدن پیرامون وضعیت حال، امام را به خود می دادیم، با این حال در هر فرصت که برای غذا دادن نزد ایشان می رفتیم، توصیه های اخلاقی را فراموش نمی کردند. چندین بار به من و هم شیره ها فرموده بودند: «راه آخرت سخت است، گناه نکنید، ترک گناه آسان تر از عذاب خداست. نماز را حتی اگر در پیاده رو خیابان باشید، اول وقت بخوانید.»

راه مشخصه..

انتخاب راه به عهده خود ماست..

تو کدوم راه رو انتخاب میکنی؟ 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۲۳
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۶)

راستی پرسیده بودی که تا حالا ندیدم کسی بمیری می خواستم بگم چرا تا دلت بخواد حتی شده رفتم یک ساعت توی قبر خوابیدم تا مزه حال و احوال قبر رو بفهمم شاید فکر کنی دیونه شدم ولی فکر کنم گاهی آدما برای اینکه به خودشون بفهمونن این دنیا ارزشی نداره لازم باشه
سلام من همه حرفهای شما را قبول دارم ولی یه سری سئوالها توی ذهن آدم بی جواب میمونه البته الان رفتم نماز خوندم ولی سئوالهایی که توی ذهنم دارم بی جواب مونده هیچکس هم تا حالا نتونستم پیدا کنم یه جوابی بهم بده که آرومم کنه مثل این سئوال که از این دنیا بدم میاد چرا موقعی که می خواستن من رو به این دنیا بیارن از من کسی سئوال نکرد دوست داری بیای به این دنیا یا نه ؟ و امثال اینجور سئوالها که جوابی براش ندارم که قانع ام کنه شاید شرایط زندگی ام مثل شما خوب بود هیچ وقت اینجور سئوال ها اصلا از تو ذهنم خطور نمی کرد نمیدونم با آرزوی روزهای سبز
پاسخ:
جواب سوالت یکم طولانیه ، اینجا جا نمیشه اگه یه اجازه بدی تو پست جدید جوابتو میذارم.میتونی همین الان بخونیش
سلام میدونی من فکر میکنم که خدا رو نمیشه با هیچی مقایسه کرد حتی پدر و مادر مثلا من به این اعتقاد رسیدم پدر و مادر ها برای اینکه بچه هاشون رو اونجور که دوست دارن باشن هی به بچه هاشون دروغ میگن در واقع همیشه رو راست نیستن ولی خدا با بنده هاش اینجوری نیست و همه بنده هاشو یه اندازه دوست داره چه بنده بد و چه بنده خوبش اما در مورد شیطان که گفتید نمیدونم چرا به این درجه فکری رسیدم که شیطان عملا می تونم بگم تاثیری چندانی رو من نمی تونه بزاره در واقع وقتی کاری می خوام انجام بدم می دونم که این کار گناه هست ولی شاید خیلی ها ندونن که کاری انجام میدن گناه هست یا نه راستش دوست ندارم کاری رو برای فردا بزارم ولی سیستم فکری ام طوری بار اومده که باید برای هر کاری انگیزه داشته باشم شاید اینطوری خوب نباشه ولی مشکلات زندگی اینجوریم کرده دوست ندارم کاری رو تنهایی انجام بدم با آرزوی روزهای سبز
سلام آره قبول دارم ولی من احساس میکنم که میونم با خدا خیلی خوبه و همیشه بیادشم ولی فقط نماز نمی خونم وگرنه دلم با خداست و همیشه هر کاری می خوام انجام بدم اول خدا رو در نظر میگیرم تقریبا می تونم بگم کار بد نمی کنم و فقط میمونه نماز که اونم پیش خودم گفتم از یه زمان خاص که برسه شروع می کنم نماز می خونم ولی متاسفانه هنوز اون زمان خاص نرسیده مرسی حرفهای آرام بخشی میزنید با آرزوی روزهای سبز
پاسخ:
موفق باشید.
سلام نه منظورم از حد وسط که کلی بود توی همه مسائل نه تنها نماز خوندن البته قبول دارم که سالی چندبار نماز خوندن خوب نیست ولی زندگی پیچیده من برام سرنوشت خوبی نساخته وگرنه احساس آرامشی که با نماز خوندن و راز ونیاز با خدای خودم می تونم داشته باشم هیچی برام توی این دنیا نداره معلوم شما خانوم معتقدی هستید و این خیلی خوبه و باعث میشه کسی مثل من به شما حسودیش بشه با آرزوی روزهای سبز
پاسخ:
موفق باشید.
سلام وب خوبی دارید می خواستم بگم من پدری دارم که یک وعده نمازش رو نگذاشته از وقتش بگذره و خونده و مادری دارم که اصلا به نماز و این حرفها اعتقادی نداره و خودم هم گاهی در واقع سالی چندبار نماز می خونم و نه از پدرم و امثالش که نماز براشون همه چیز است و نه مادرم و امثالش که هیچ اعتقادی ندارن هم بدم نمیاد برام فرقی زیاد نمی کنه من به این نتیجه رسیدم که افراط و تفریط تو هر چیزی خوب نیست و همیشه باید در حد وسط باشه با آرزوی روزهای سبز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی