آرزوهای نزدیک..

همیشه مسافر

شنبه, ۳ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۳۴ ب.ظ
میگفت در آخر الزمان نگه داشتن ایمان

مانند نگه داشتن گداخته ی آتش در دست است

تنها کسانی به سلامت از این برهه خارج میشوند

که سختی نگه داشتن آن پاره ی آتش را به خود بدهند

در آن صورت رهایی از آن آنهاست

میگفت آنها دستانشان همواره به دامان خداست

به او پناه میبرند

او را میطلبند

و رهایی میجویند:

از دنیا

از نفس

از شیطان

از دوزخ

میگفت دنیا میخواست پرهیز گاران را فریب دهد اما

آنها عزم دنیا نکردند

وقتی قرار است نمانند

وقتی موقت آمدند

وقتی مسافرند نه مقیم

چرا کوله بارشان را سنگین میکنند

از خواسته ها و حاجت های دنیایی؟

وقتی در مسافرتی

آیا تمام عزمت را فقط جزم این میکنی که جای راحت

در آنجا داشته باشی به هر قیمتی؟

بعد از اینکه جای راحتت را پیدا کردی

وقت برگشتنت میرسد

چه حسی داری؟

آیا در سفر اینگونه ای؟

این طور نیستی چون یقین داری آنجا خانه ی دائمی ات نیست

آیا این دنیا خانه ی دائمی توست..؟

و من نمیدانستم در برابرش چه پاسخی بدهم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۰۳
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۳)

وای...سخت زیر و رو میکنی با نوشته هات عزیز
در وبلاگ ما رونق اگرنیست صفا هست
تشریف فرمایی کنید
۰۴ دی ۹۰ ، ۲۰:۲۶ رفتم رفتی رفت...به همین سادگی صرف میشویم
سلام

جمله بالا رو نمیدونم کی گفته اما منظورم از درجش اینه که خیلی از ما آدما از جمله دیندارمون مصداق جمله ی بالا هستن و این عین بی ایمانی هس.

و من حس میکنم خودم...

اللهم اغفرلی ما تقربت به الیک بلسانی ثم خالفه قلبی....نهج البلاغه/خطبه ی 76

خداحافظتون باشه.
۰۳ دی ۹۰ ، ۲۰:۲۱ رفتم رفتی رفت...به همین سادگی صرف میشویم
سلام

"همه دوس دارن برن بهشت اما هیشکی دوس نداره بمیره!!!"

خداحافظتون باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی