آرزوهای نزدیک..

به بهانه ی ماه علی... علیه السلام...

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۵ ب.ظ

 

* اطلاعیه : قسمتهایی از این پست برای دی ماه سال 1391 میباشد!

لذا اگر کار مهم تری دارید! به آن بپردازید!! با تشکر

 

 

 

* امروز یه خانم با باری که همراهش بود به سختی

 

دست به میله های کنار پله

یکی یکی پله های مترو رو پایین میومد

از کنارش رد شدم..

سرعتم چند برابر بود

تردید کردم که کمکش کنم یا نه...؟!

(واقعا خجالت کشیدم به خاطر این تردید مسخره...)

تصمیم گرفتم که ازش بگیرم

اما ازش کمی دور شده بودم( امکان برگشت بود

ولی همچنان تو تردید بودم...)

گفتم تو پله های بعد از گیت ازشون میگیرم

به پله ها رسیدم

برگشتم عقب رو نگاه کردم

هنوز نرسیده بود!

رفتم..

با خودم گفتم ای رهای بیچاره..

چی کار کردی؟

این کار تردید داشت؟

واقعا که..

خیلی زشته..

خدای (متعال)** برات لقمه درست میکنه تو تردید میکنی ؟؟

..

به مقصد رسیدم

پیاده شدم

از پله ها که بالا میرفتم یه خانم پیری با یه بار سنگین تر از خانم اولیه

داشت یواش یواش بالا میرفت

لبخند زدم..

رفتم که ازش بگیرم

یه دختر خانمی چند ثانیه و چند قدم جلو تر از من این کارو انجام داد!

گفتم حقته رها..

تو به لقمه ای که برات آماده شده بود توجه نکردی..

این لقمه ی این دختر خانم بود اما بهش توجه کرد

مثل تو خنگ بازی در نیاورد!

بعله..

کار اون بنده خدایی که نیاز به کمک داره راه میوفته

(حالا هر نیازشرعی که باشه)

اما خدای (متعال)**میخواد ببینه کیا به سمت کار خیر میدون

کیا منتظرن که یه چیزی پیش بیاد بدو برن دست طرف رو بگیرن

کارشو راه بندازن و از دیگران سبقت بگیرن

تا با این کار به خودشون کمک کنن..

و مقرب درگاه حضرت حق بشن..

السابقون السابقون اولئک المقربون

فی جنات النعیم..

این جمله رو تو ذهنت حک کن که

تو به اون شخص نیاز داری نه اون به تو..

رب العالمین** بهت لطف میکنه که تو رو وسیله ی کمک به بنده هاش قرار میده.

 

 

................................

 

* چند نفر انسان متشخص نیازمند تو فامیل؟ تو آشنا ها؟  تو همسایه ها ؟ سراغ داریم...؟

چقد بهشون کمک میکنیم؟ لطفا نیازمند و کمک کردن رو فقط تو پول و فقر مالی خلاصه نکنید

هرچند که کمک مالی بسیار ارزشمند و لازم و واجبه .

 

نیازمند عاطفی ،علمی، اعتقادی، معرفتی، بصیرتی ، مهارتی ... اینا رو هم دریابید..

 

 

*کمک کردن به دیگران باید دغدغه باشه..

نه اینکه تفریحی باشه و سالی یکی دو بار.....

 

* چقد خنده داره که 100 هزار تومن کمک به نیازمند خیلی زیاد به چشم میاد

اما همون پول موقع خرید خیلی ناچیزه و زود تموم میشه....

 

* حتما این مستند کوتاه رو ببینید، فیلمی که دلیل اصلی نوشتن این پست بود.

قهرمانان را دریابید....

(فیلم بردار و تدوین گر این مستند از آشنایان نزدیک هستن

اگر سوالی و یا پیشنهاد و یا انتقادی داشتید و یااگر  خواستید  کمکی به اون بنده خداها برسونید میتونید به این آیدی پیام بدید:

farzin.nikandish@yahoo.com

و یا با این شماره: 09335521617 تماس بگیرید.)

 

این مطلب رو هم ایشون تو وبلاگشون بعد از این فیلم برداری نوشتن:

 

دیروز رفتیم خونه یه جانباز فقیر فراموش شده..

یکی از دختراش که میخواست بره کلاس شیشم تا مارو دید زد زیر گریه..

ینی دس کذاشت رو نقطه ضعف من!

رفتم آروم بهش گفتم چی شده آجی خوبم و شروع کردم باهاش حرف زدن..

گفت دیگه نمیخوام برم مدرسه چون چادر ندارم...

گفتم همین؟

لباس و کیف و کفش و مانتو داری؟

گفت نه همون کلاس اول که واسم خریدن دیگه بابام نتونسته بخره ولی اونا مهم نیس چون چادر ندارم نمیرم..

من که گریه م گرفت بچه ها هم زدن زیر گریه فیلمبرداری رو قط کردم و بهش گفتم حاضر شو بریم بیرون..

به مامانش گفتم زهرا با ما میادو برمیگرده...

سوار ماشین شدیم و رفتیم بازار،بچه ها واسش سنگ تموم گذاشتن..

اون شب بمن خیلی خوش گذشت چون زهرا دیگه میخندید..

بی بی جان زهرا..

کاش بمن بخندی و منو ببری.........

 

* به بهانه ی ماه علی...علیه السلام.....

 

 یا علی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۶
رها آرزوهای نزدیک

نظرات  (۱۵)

۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۱:۲۹ بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

بله قبول

بهرحال توجیه شدم که بهتره کمک نکنم اگر فروشنده آشنا نبود شاید بهتر بود

اما از طرفی بعد که پرسیدم وضعیتشون انقدر هم بد نیست اما برام خیلی جالب بود شادی اون کودک حدود 10 ساله

راستش فیلم رو که دیده بودم خب همچین خانواده هایی معمولا دیده نمیشن و فکر نمیکردم و گفتم خدایا بهم نشون بده که واقعا نداشته باشن جالب اینکه همه راجب اینها فکر میکنن اینها حق زندگی خوب رو ندارن و باید بقولی برن بمیرن اما بخدا خیلی ناراحت شدم

راستی برام دعا کن

۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۹:۰۴ بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
راجب فیلمی که گذاشتید
همین امروز جلوی چشمم تو یه مغازه نشسته بودم خانومی با بچش اومدن شیر مخلوط واسه حمام بخره بهش قیمت رو گفت و بعد قیمت خود دوش و سردوش رو گفت اون خانوم فکر میکرد قیمت کلی رو گفت و بچش خیلی خوشحال شد گفت الان میریم پول میاریم بعد که دختر کوچیکش اومد برای خرید فقط دوش و سردوش رو بهش داد مادرش اومد گفت نه همشو میخوایم گفت همش گرونه، نمیدونید اون دختر چقدر ذوق کرده بود
خواستم خودم پولشو بدم اما با خودم که فکر کردم راه خیر بسته شده گفتم اگر کمک کنم میکن سر چی کمک کرد؟ چه رابطه ای داشت؟ و از این چیزا بخاطر همین ناشناس کمک کردن بهتره
السلام علیک یا علی ابن ابی طالب که مرد مردها علی (ع) است و بس
پاسخ:

سلام

این توجیهات از سمت شیطان و نفسه.

ولا غیر

۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۳:۳۸ ستار(خرابات)

سلام

تکان دهنده بود به خصوص نوشته های بعد از فیلمبرداری،برای اون قضیه ی کمک هم به نظرم الان مهمترین مساله بحث ازدواج جووناست.در عجبم از خانواده ای که حاضره چندیدن میلیون خرج دانشگاه آزاد رفتن بچه ش تو یه شهر غریب رو با تمام وجود مهیا کنه اما حاضر نیست یه مراسم ساده ی ازدواج براش برگزار کنه

یاعلی

پاسخ:

 سلام

 

واقعا..

ظلمی که این خانواده ها به بچه هاشون میکنن هیچ کس انجام نمیده!

 .

.

http://www.noskhekhoda.blogfa.com/

این وبلاگ درخصوص امر همسر یابی سنتی، تازه راه اندازی شده.انشاالله به زودی سایت میشه.

امیدوارم مفید باشه.

دوستان اگر نظر، پیشنهاد و انتقادی در راستای بهتر شدن وبلاگ دارن خوشحال میشیم بشنویم.

یاعلی

 

سلام

هنوز فیلمو ندیدم دارم دانلود می کنم.

ولی از چیزایی که زیرش نوشته معلوم بود.

نمیدونم چی بگم...

و آیا اصلا بگم اونی که تو دلمه رو یا نه...

نگم... چون بقیه ای که شنیدن کاری نتونستن بکنن...

حتما باید یه فیلم سوزناک بذاری تا یکی حاضر شه واسه نداری یه نفر تکونی به حساب بانکیش بده...

ینی اگه من الان به اون آدمایی که اونجوری نظر گذاشتن بگم من یکیشو میشناسم مشکل مالی داره واقعا هم نیاز داره و من هم ندارم بهش بدم.... میاد کمک کنه... ؟ نه اصلا قرض بده بهش پس بدن قسطی... میده؟

آه...

یا رباه و یا سیداه

پاسخ:

  سلام...

به خاطر همین نوشتم که انصافا چن نفر از این آدما تو اطرافیانتون میشناسید....

 

من که خیلی میشناسم...

 

ولی ........

 

کو گوش شنوا...

 

۲۸ تیر ۹۲ ، ۰۱:۰۴ آفـتابـــــــ گـردان

بسم الله الرّحمن الرّحیم


سلام



سپاس گزارم، بعضی حرف ها را باید مدام زد...مدام


آجرک الله بانو

پاسخ:

 سلام..

 

تا شاید اثر کند....شاید....

۲۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۷ یک آخرالزمانی
سلام 
خسته نباشید
وبلاگ پر محتوایی دارید
خوشحال میشوم به منم سر بزنید
یاعلی
۲۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۰۲ سید سعید باباییان
***سلام همسنگری...
از بنده ی کمترین قبول کن...
با دو تا پست بروز شده...
این بار هم با احترام منتظرم...***

+ یازهرا(سلام الله علیها) 
۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۹ یاسین کوچک
سلام...
.
.
شگفتیهای خدا بروز شد...
.
خوشحال میشم دوباره بیای.....
.
با موضوع................جانوری عجیب در بیابان!!!!

آدمها نباید مثل پرنده ها باشن

مثلا ما یک طوطی داشتیم همین الان دیگه نداریمش

پرید در رفت واسه خودش فکر کرد جای بهتر گیرش میاد حالا گربه ها میخورنش

۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۲ یعقوب کربلا
سلام
 به ما هم سر بزنید
منتظر نظرتان هستیم
....
یاعلی
۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۹ بے بازگشتــــ ...
خدای (متعال)** برات لقمه درست میکنه تو تردید میکنی ؟؟
.
چقدر جمله بالا آشناس، چقدر لحظه هایی بوده که با بی اعتنایی کامل گذشتم از این لقمه ها..... دلم گرفت:(
نمیدونم چی بگم،یکی اونقد داره که داره خفه میشه یکی هم صدتومن تو جیبش نیست،خدا خیرتون بده
۲۶ تیر ۹۲ ، ۲۳:۵۴ طاها رحمانی
سلام..
آرزوهای نزدیک تون برای ما شده تلنگر !

کار فرزین ما عالیه...
دعا می کنید!؟

پاسخ:

سلام

 

بله، کار آقا فرزین شما عالیه.

 

انشالله عاقبت به خیری

سلام

کلیپ رو دیدم خیلی از زندگی سادشون یاد زندگی آدمای قدیم افتادم راستش یه صفایی تو هیچی نداشتن هست هر چند اصلا خوب نیست اما ان مع العسر یسری

ولی باید کمکشون کرد همشون رو اشخاصی هستن که اگر بهشون کمک بشه برای خودشون و خانواده و حتی سرزمینمون بدرد میخورن و مفید هستن حداقلش بخاطر مال دنیا همه رو تیکه پاره نمیکنن اینجور آدما ارزش سرمایه هستن برای ایران

۲۶ تیر ۹۲ ، ۲۱:۴۵ عبد عاصی امیدوار
گاهی تکرار خوبه
چه برای خود افراد 
چه دیگران...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی